دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ورود خودرو‌های خودران سطح چهار به خیابان‌های هنگ‌کنگ 

ورود خودرو‌های خودران سطح چهار به خیابان‌های هنگ‌کنگ 
هشت خودروی خودران به عنوان بخشی از تلاش ۱۶.۳ میلیون دلاری چین برای پیشرفت فناوری بدون راننده راهی خیابان‌های هنگ‌کنگ می‌شوند.
کد خبر : 926909

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از IE، «لام سای هونگ» «Lam Sai-hung» وزیر حمل و نقل و لجستیک چین با اشاره به نتایج امیدوارکننده آزمایش‌های مداوم هشت خودرو خودران در هنگ کنگ، گفت که این فناوری به سطح چهار «رانندگی بسیار خودکار» رسیده است. این خودرو‌ها می‌توانند اکثر وظایف رانندگی را به طور مستقل مدیریت کنند و پیش بینی می‌شود مردم در آینده فرصت‌های بیشتری برای تجربه خودرو‌های بدون راننده داشته باشند.

وی اظهار کرد: دولت چین تحت صندوق ترافیک هوشمند، ۷.۷ میلیون دلار برای توسعه خودرو‌های بدون راننده و ۸.۶ میلیون دلار دیگر نیز در فناوری اینترنت وسایل نقلیه (IoV) سرمایه گذاری کرده است.

IoV شامل شبکه‌ای از خودرو‌های خودروان متصل به هم است که از یک سیستم ابری برای به اشتراک گذاشتن داده‌های مکان و اطلاعات پیرامون خود، از جمله اجزای کنار جاده، عابران پیاده و ساختمان‌ها استفاده می‌کنند.

آزمایش 5 خودروی خودران در پنج مکان 

لام خاطرنشان کرد که این توسعه فناوری همتراز با پیشرفت در سرزمین اصلی چین و سایر نقاط جهان است. هشت خودروی خودران در حال حاضر در پنج مکان مختلف تحت طرح آزمایشی در حال آزمایش هستند.

این خودرو‌ها در سایت‌های آزمایشی مانند پارک علمی هنگ کنگ، دفاتر شورای بهره وری، خوابگاه‌های کارگری وارداتی در «تام می»، و شهرک‌های مسکونی خصوصی، در انواع جاده‌ها و سناریو‌های مختلف، آزمایش می‌شوند.

به گفته لام ساکنان پارک «Fairview» «فیرویو» در یوئن لانگ این فرصت را خواهند داشت که مینی بوس‌های خودران را در این ماه به عنوان بخشی از ابتکار دولت برای کشف کاربرد‌های فناوری بدون راننده بیازمایند.

این مقام چینی گفت: وی و همکارانش نخستین کسانی بوده اند که یکی از مینی بوس‌های شاتل خودران ۵G را در پارک فیرویو سوار شده و عملکرد بسیار خوب این خودرو‌های خودران تجربه کرده اند.

لام پیش بینی کرد پروژه‌های مشابهی در سال جاری و سال آینده آزمایش شوند، از جمله آزمایش یک سیستم خودمختار که توسط فرودگاه هنگ کنگ برای انتقال مسافران در مسیر رفت و برگشت هنگ کنگ – ژو‌های – ماکائو بریج اجرا می‌شود.

لام گفت: مقامات چین به طور فعال با سازمان‌های مختلف برای ترویج پذیرش گسترده‌تر فناوری بدون راننده همکاری می‌کنند و پیش بینی می‌شود مردم فرصت بیشتری برای سوار شدن به وسایل نقلیه خودران داشته باشند. 

در اوایل سال جاری، دولت چین سیستم نظارتی جدیدی را معرفی کرد تا آزمایش‌های گسترده‌تر و انعطاف پذیرتر خودرو‌های خودران در جاده‌ها را با هدف افزایش پذیرش عمومی خودرو‌های بدون راننده مجاز کند. این سیستم برای پشتیبانی از آزمایش‌های گسترده تر، ارائه داده‌های عملیاتی ارزشمند و رسیدگی به شرایط پیچیده‌تر جاده طراحی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته